24U pro školství

Proč 24U ?


9. Učitelský summit 10+ let zkušeností 100+ vyrobených iKufrů 200+ spolupracujících škol 500+ iPad pro učitele
Odběr Novinek

Sociální sítě


iPad pro učitele

Vítáme Vás na stránkách projektu iPad pro učitele. Cílem tohoto projektu bylo, aby si učitelé vyzkoušeli využití iPadu ve svých vyučovacích hodinách a sdíleli své zkušenosti s dalšími účastníky tohoto projektu.

Projekt byl určen pro speciální základní školy, základní školy a střední školy. Díky účasti v projektu jste si mohli bezplatně zapůjčit iPad a Apple TV na vyzkoušení právě po dobu projektu.

Již jsme úspěšně uspořádali 4 kola projektu iPad pro učitele. Seznam škol z minulých kol či další informace o projektu naleznete níže.

Mapa referencí

Níže máte k vidění mapu a seznam škol, na kterých naleznete účastníky projektu iPad pro učitele.

Zobrazit seznam škol

1.kolo

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

2.kolo

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

3.kolo

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

4.kolo

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

Zobrazit vše

Jak dlouho trvá projekt?

Září 2015 – Duben 2016

Zápůjční smlouva je vedena na účastníka projektu nebo na školu?

Zápůjční smlouva je vedena na účastníka projektu.

Odkoupit iPad má škola nebo učitel?

Záleží na dohodě. Rádi vyjdeme vstříc.

Bude školení někdy zdarma?

Ano součástí projektu je školení, které je pro účastníky zdarma. Školení je dobrovolné. Více informací v sekci Školení na iPady.

Jsou školení povinná?

Ne, školení jsou pro registrované účastníky projektu dobrovolná.

Bude možné odkoupit i Apple TV?

Ano, při splnění podmínek projektu bude možné Apple TV zakoupit za 1.490Kč vč. DPH.

Bude součástí dodávky ochranný obal na iPad?

K iPadu nebude automaticky dodán ochranný obal, ale rádi pomůžeme s výběrem a velice ho doporučujeme. Viz www.skolstvi.24u.cz/supershell.

Bude součástí dodávky redukce na VGA k projektoru?

Součástí dodávky nebude redukce na VGA. Informaci o ceně získáte na emailu jan.jilek@24u.cz.

Kolik bude stát iPad po skončení projektu?

Na konci projektu bude možné koupit iPad mini 32 GB RETINA za 6.000Kč vč. DPH (cena je bez Apple TV) při splnění podmínek projektu.

Bude iPad vybaven výukovými aplikacemi?

iPad nebude vybaven výukovými aplikacemi. Nicméně k dispozici ke stažení je mnoho aplikací i zdarma a jsou velmi kvalitní. Inspirovat se můžete zde: www.i-sen.cz.

Jaké jsou další výdaje spojené s projektem?

Další výdaje spojené s projektem si bude účastník hradit sám. Pokud nějaké takové výdaje budou, budeme o nich včas informovat.

Co mám udělat, abych splnil podmínky projektu?

Je potřeba uspořádat 2 až 3 školení pro své kolegy, rodiče žáků či jiné školy v průběhu zapůjčení a podílet se s námi na zhodnocení využití iPadu ve výuce.

Co má obsahovat zhodnocení projektu?

Zhodnocení bude v rozsahu 1 x A4 ve formátu PDF, WORD nebo PAGES. Například porovnání výuky před a po zapojení iPadu do výuky.

Kam mám ukládat dokumenty?

Dokumenty ukládejte v záložce Zpětná vazba.

Kdo přebírá hmotnou odpovědnost za iPad?

Podpisem zápůjční smlouvy přebírá hmotnou odpovědnost za iPad účastník projektu. Odpovědnost se vztahuje například na poškození displaye iPadu.

Zajišťujete také servis?

Ano, servis také zajišťujeme. Prosíme, posílejte poškozené produkty na adresu 24U, Michelská 51, 141 00 Praha 4. Na balík napište “iPad pro učitele”.

Pro koho je iPad určen?

iPad je určen především pro účastníka projektu, může ho využívat ve výuce, půjčit studentům.

Jak si vytvořit APPLE ID bez kreditní karty?

Apple ID bez kreditní karty si můžete vytvořit podle tohoto návodu
https://support.apple.com/cs-cz/HT204034.

Je potřeba mít ve třídě WiFi na použití iPadu a Apple TV?

Ano, je potřeba kvalitní WiFi na použití iPadu a Apple TV.

Je možné zápůjčku iPadu a Apple TV prodloužit?

Zapůjčení není možné prodloužit.

Pokud jsou dva učitelé z jedné instituce, mohou dělat školení společně?

Ano, mohou. Školení tak jistě bude o to kvalitnější a obsáhlejší, se zaměřením na různé oblasti výuky.

Co je SuperShell ? A kde ho zakoupím ?

http://www.24u.cz/apple/apple-ipad/prislusenstvi-ipad-2/obal-supershell/.

Pokud jsou dva učitelé z jedné instituce, mohou vytvořit závěrečnou zprávu o školení společně?

Ano mohou, nicméně budeme rádi za postřehy obou učitelů. Tak může dojít k nejlepšímu vyhodnocení tohoto projektu.

Kam se mám obrátit s dalšími dotazy?

Další dotazy prosím pište na email jan.jilek@24u.cz

Zpětná vazba pro účastníky projektu:

Pro vložení fotek ze školení  a zhodnocení projektu prosím uveďte svůj email, který jste zadali při registraci do projektu. Tím se dostanete k formuláři.

Podmínky splnění projektu:

  1. Je potřeba uspořádat 2 školení na jednoho účastníka pro své kolegy učitele, rodiče žáků, či jiné školy v průběhu zapůjčení.
  2. Zhodnocení projektu
  3. Rádi bychom Vás poprosili o vytvoření pracovních listů do Move and Match nebo Bitsboard

Pokud jsou dva učitelé z jedné instituce, mohou dělat školení společně?

Ano, mohou. Školení tak jistě bude o to kvalitnější a obsáhlejší, se zaměřením na různé oblasti výuky. Zpětnou vazbu tvoří každý účastník projektu sám.

Doporučení jak by mohlo školení vypadat

  1. Ukázka jednoduchého ovládání iPadu a Apple TV 
  2. Ukázka fotografování, psaní na iPadu a hledání informací na internetu
  3. Používání dokumentů v iPadu, dropbox - word, excel, PDF, Power point atd.
  4. Ukázky vzdělávacích aplikací a aplikací pro učitele
  5. Dotazy účastníků

Doporučení pro zhodnocení projektu

Porovnání výuky před a po zapojení iPadu do výuky? Jak Vám iPad zlepšil práci? Jaké aplikace jste používali? Co Vám na iPadu chybělo? V jakých předmětech vidíte uplatnění iPadu? Jaká byla reakce účastníků školení? Vaše shrnutí projektu?

Zhodnocení projektu - rozsah minimálně A4 text

Omlouváme se, ale žádné termíny školení nejsou momentálně k dispozici.
Pokud si přejete domluvit školení kontaktuje nás prosím.
Děkujeme za pochopení.

Místo konání

Praha

Centrum mediálního vzdělávaní
Pro Futuro Consulting, a.s
Freyova 12/1
190 00 Praha 9

GPS pozice

50°06’26.7″N 14°30’10.7″E

Brno

Gymnázium Matyáše Lercha, Brno, Žižkova 55
Žižkova 980/55
616 00 Brno

 

GPS pozice

49°12’27.2″N 16°35’17.6″E

Jak se na místo konání dostat

Brno

Z Hlavního nádraží

  • Tramvají: Tramvají číslo 12 nebo 13. Vystupte po 5 zastávkách (9 minutách) na Konečného náměstí.

Z ÚAN Zvonařka

  • Tramvají: číslo 12 pojedete 7 zastávek (13 minut) přímo až na Konečného náměstí.

Z Mendlova náměstí

  • Tramvají: číslem 5 nebo 6 na zastávku Česká (3 zastávky, 6 minut).

Z České

  • Tramvají: Jeďte jedním z čísel 3, 11, 12 či 13 jedoucích směrem na Bystrc, Komín či Královo Pole až na Konečného náměstí, kde po 2 zastávkách (3 min.) vystupte.

Z Konečného náměstí

  • Pěšky: Pokud jste se dostali až sem, máte již téměř vyhráno. Ze zastávky vyrazíte k parku uprostřed náměstí, zleva jej obejdete a vydáte se směrem nahoru po Žižkově ulici (kolmá na Úvoz), stále rovně, stále rovně. Přibližně po 7 minutách budete u čísla 55 a jste tedy na místě (což poznáte podle krásné nové budovy a charakteristické vůně linoucí se z koňského areálu hned naproti).

Uskutečněná školení v 1. a 2. kole projektu iPad pro učitele

Zpětná vazba účastníků projektu

ZŠ Rakovník

Seznamování s iPady probíhalo na 1.ZŠ v Rakovníku ve třech termínech. V prvním, 2.5., jsme se sešli s kolegyněmi vyučujícími žáky 1.stupně. Seznámili jsme je se základy ovládání tabletu,způsobem ukládání dat,možnostmi sdílení souborů na cloudových úložištích,možnostmi výběru a nákupu výukových aplikací. Předem jsme připravili několik zajímavých aplikací na ukázku a rozdělili je pro lepší orientaci do složek podle předmětů. Vysvětlili jsme způsob vytváření složek. Ve druhém termínu, 9.5., jsme se sešli s kolegy z 2.stupně, kterým jsme připravili podobný program a ukázku aplikací podle jednotlivých oborů. Snažili jsme se vyhledat zejména aplikace v českém jazyce a takové, jejichž pomocí mohou žáci prezentovat výsledky své práce. Část našich kolegů projevila již dříve zájem s iPadem pracovat, se základy ovládání nebyl žádný větší problém a možnostmi některých aplikací byli příjemně překvapeni. Někteří projevili spíše obavy z potíží při ukládání a sdílení dat, zvládnutí Apple TV. Ve třetím termínu, jsme věnovali čas zájemcům z řad našich žáků. Někteří jsou už docela zdatnými uživateli podobných zařízení, znají jejich ovládání a možnosti, proto jsme se více zaměřili na práci se zajímavými aplikacemi – fotoeditory, grafickými editory, zpracování videa, práci s uloženými textovými a obrazovými soubory v dalších aplikacích, tvorbou myšlenkových map. Atmosféra na všech třech setkáních byla přátelská, vstřícná. Naši kolegové a kolegyně mají odvahu iPad do výuky začít zapojovat,což je potřeba velmi ocenit zvláště u těch, pro které není práce s nejnovější technikou tak přirozená a samozřejmá jako pro naše žáky. Ti se samozřejmě na takové zpestřeni výuky velmi těší. Do budoucna plánujeme pořádat školení a ukázkové hodiny pro rodiče našich žáků. Také v příštím školním roce budeme mít dvě učebny vybavené Apple TV a jednu učebnu vybavenou iPady pro žáky. Již v letošním roce jsme iPady a jejich aplikace využívali na ruzných kurzech jako je lyžařský, nebo cyklistický. Myslíme si, že je ale zatím velmi málo školení zaměřených na konkrétní využítí, nebo na konkrétní oblast předmětů. Určitě by to pomohlo v rozhodování učitelů a celé školy, jaké aplikace zakoupit, které by byli využitelné. Proto by podle nás měli být více nabízeny ukázkové školení, kde by se představovali placené ověřené aplikace přímo na konkrétní předměty, nebo zaměření. Školy přecejenom nemají prostředky, aby nakupovali placené aplikace a pak zjistili, že je nevyužijí nebo jim nevyhovují. Sice je hodně aplikaci ve free verzi, ale většinou jsou tak ořezané, že se jen těžko vyzkouší v praxi při výuce. Také díky velkému množství aplikací, by tyto školení pomohli učitelům v orientaci a přehledu kvalitních aplikací. Projekt iPad pro učitele je podle našeho názoru velmi prospěšný pro školy. Je velmi dobře organizovaný, naší škole určitě pomohl i v rozhodnutí, že chceme stále více zapojovat iPady do výuky a i do ostatních aktivit spojených s naší školou. Po zapojení školy do tohoto projektu, škola nakoupila další iPady a planuje i nákup dalšího vybavení značky apple. Trochu jen narážíme na problém například s programem Bakaláři, který využívají pomalu všechny školy v ČR. Problém je v tom, že na iPadu nejde používat tento systém.

PB-VOŠ a SŠ managementu, s.r.o, Praha

Do projektu iPad pro učitele jsem se zapojila na začátku února, k předání iPadu a Apple TV došlo 17.3.2014. Po převzetí zásilky jsem se asi týden seznamovala s iPadem a jeho ovládáním, kde mi pomocníkem byly webové stránky skolstvi.24u.cz. Po seznámení s iPadem jsem se za pomoci kolegy, který vyučuje IT předměty napojila na wifi síť v naší škole a společně jsme zprovoznili Apple TV na televizi v učebně určené pro studenty vyšší odborné školy. První využití iPadu a Apple TV bylo směřováno do výuky Úvodu do ekonomie pro první ročník vyšší odborné školy, kde jsem využila možnosti stáhnout hotovou prezentaci z mailu a využít ji při výuce problematiky trhu práce. Tuto cestu jsem volila i pro jiné aplikace, například jsem si do mailu posílala hotové texty či tabulky a grafy. Po absolvování školení na Sázavské v průběhu měsíce dubna, jsem se odvážila začít využívat i jiné aplikace, především Keynote, Pages a nejvíce Numbers, která svými tabulkami vyhovuje požadavkům na výuku odborných ekonomických předmětů. Z aplikace Numbers jsem přímo do výuky použila Analýzu bodu zvratu, hypoteční kalkulačku a osobní rozpočet. Pro kolegy učitele jsem uspořádala školení 3.6.2014, bylo pozváno všech 16 kolegů, kteří jsou ve stálém pracovním poměru v naší škole, z pozvaných přišlo 11 a všichni byli z projektu nadšení, minimálně dva určitě do projektu chtějí v příštím roce vstoupit. Druhé školení se konalo 5.6.2014 pro studenty vyšší odborné školy, mělo přijít 20 studentů, 2 se omluvili, 3 nechtěli být na fotografiích. Někteří studenti iPady mají a pro studium je používají, ostatním jsem demonstrovala jejich využití. Již před zapojením do projektu iPad pro učitele jsem se snažila využívat možnosti moderní výpočetní techniky, v učebnách máme napevno zabudované dataprojektory, ke kterým se může vyučující připojit se svým notebookem. Ale tato varianta neposkytuje možnosti volného pohybu po třídě s iPadem v ruce, kterým ovládáme jednotlivé aplikace. iPad nabízí pedagogovi možnost kontroly jednotlivých studentů a jejich pracovního nasazení bez ztráty kontroly nad prezentovanou problematikou. Během několika vteřin se lze z dokumentu přesunout na internet a společně se studenty hledat aktuální informace. Také lze zpestřit výuku pomocí ukázek videí, upozorňovat na jednotlivé položky v textu pomocí zvýraznění či zvětšení a to vše pohybem jednoho či dvou prstů, kterými se dotýkáme obrazovky iPadu. Dříve se mi občas povedlo studenty nachytat, jak si na svých noteboocích či tabletech místo práce v hodině pouštějí filmy nebo hrají hry, případně jsou na Facebooku či jinde na internetu, ale od té doby, co používám iPad s Apple TV se už tato situace neopakovala, protože studenti zjistili, že si mohu kdykoliv při přednášce obejít třídu, aniž bych musela přerušit výuku, a provést kontrolu jejich práce.

SPŠ, Česká Lípa

Školení spojená s projektem iPad pro učitele se uskutečnila 28. 5. 2014 v Liberci, v objektu NIDV, Masarykova 28, a 10. 6. 2014 na SPŠ v České Lípě, Havlíčkova 426. Zaměřili jsme se na základní funkce iPadu, fotografování, možnosti spolupráce s internetovými úložišti informací a také hudební a filmovou produkci během výuky. Učitelé se zajímali zejména o možnosti stahování z Apple Store a využití aplikací ve výuce. S možnostmi využití se pedagogové seznámili i prostřednictvím praktického uplatnění zařízení během celého školení, kdy si mohli jednotlivé funkce sami vyzkoušet. Pro některé z nich to bylo první podobné setkání s tímto přístrojem a probudilo zájem jednoduchostí svého ovládání a hravostí některých aplikací.

ZŠ a MŠ J.A.Komenského Žeravice

iPad jsem využila u všech ročníků, které učím a ve všech vyučovacích předmětech. Žáci byli mnohem více ve výuce aktivní, jelikož ve škole nemáme ani tablety ani iPady a některé děti s tím ještě pořádně nepracovaly. Šlo tedy o zpestření výuky, což bylo zvláště teď ke konci školního roku velmi vítáno. Například v angličtině si děti zkoušeli nejrůznější hry a aktivity k procvičení slovní zásoby či získání slovní zásoby nové. V českém jazyce jsem využila nejvíce aplikace k procvičení vyjmenovaných slov a v matematice k upevnění násobilky. Do budoucna budu určitě prosazovat, aby žáci mohli mít iPad k dispozici alespoň ve skupinkách, což je ale zatím pro naši školu vzhledem k finančním možnostem náročné.

Doctrina – soukromá ZŠ a MŠ, s.r.o., Liberec

Ve chvíli kdy jsem se o dozvěděl o možnosti získání tabletu pro učitele, začal jsem se o tuto možnost velmi zajímat. Překvapilo mě, že se jedná a zařízení Apple. Jelikož žádné zařízení od Apple nemám byl jsem zvědavý na práci s ním a jeho možnosti. Při práci s Ipadem jsem byl mile překvapen jeho dlouhou výdrží baterie, jeho přesností, intuitivností a možnostmi, které celé zařízení nabízí. Vyzkoušel jsem mnoho výukových programů na jednotlivé předměty. Potěšilo mě množství aplikací, jejich rozmanitost i jednotlivé cíle, na které se aplikace zaměřovaly. Zalíbilo se mi i rozpoznávání písma, které mi ulehčilo práci s mými ručně psanými poznámkami. Tablet jsem aktivně využíval při hodinách zejména jako moji digitální pomůcku, jako fotoaparát, jako videokameru, jako dálkové ovládání na zařízení připojené přes bluetooth. Největším přínosem tohoto projektu pro mě bylo to, že jsem si mohl vyzkoušet tabletové řešení od renomované firmy, ke kterému bych se sám o sobě nedostal. Oceňuji zejména možnost odkupu zařízení po skončení zápůjční lhůty. Tablet se stal nedílnou součástí mojí výuky, Ipad mini je pro mě optimálně velký slouží mi pro rychlé vyhledávání informací i jako podpora při výuce.

ZŠ a MŠ Nerudova, České Budějovice

Tablet jsem představil jak kolegům, tak i žákům. Kolegové se na tablet dívali s respektem a ze začátku se ho „báli“. Poté, co pochopili, že je ovládání jednoduché už se jim s ním pracovalo lépe. Většinou ale odpovídali, že tablet ve výuce používat nebudou. Naopak žáci byli nadšeni. Vedu kroužek fyziky, kde jsme tablet použili ve spojení s měřícím systémem PASCO. Ovládání pochopili žáci okamžitě, bez problémů s tabletem pracovali. Jsem rád, že si ho mohu pro školu od Vás odkoupit, určitě v něm ve spojení s tímto měřícím systémem (a nejen s ním) a s Apple TV najdu velice silný motivační prvek pro výuku.

ZŠ Pod Vinohrady, Uherský Brod

V únoru letošního roku jsem využila možnost zapojit se do projektu iPad pro učitele a zapůjčila si na půl roku iPad mini a Apple TV na vyzkoušení. Jsem zástupkyně ředitele základní školy. Učím anglický jazyk a moderní formy výuky mě velmi zajímají. Zejména využití moderní techniky, která mnohdy velmi žákům usnadňuje probírané učivo lépe pochopit a procvičit. Při výuce jsem zatím používala všechny dostupné IT pomůcky na naší škole. PC, interaktivní tabule, dotykovou televizi, vizualizér atd. Proto jsem velmi ráda chtěla zkusit něco nového, jiného. Když mě kolegyně upozornila na možnost využití mini iPadu a Apple Tv, tak jsem vůbec neváhala a do projektu se přihlásila. Balíček s iPadem a krabičkou pro připojení k TV přišel velmi brzy. Velkou výhodou tohoto projektu byla možnost iPad hned používat. Školení, na kterém jsem bohužel z časových důvodů nemohla jet, absolvovala kolegyně, která mně veškeré informace a poznatky předala, bylo také velmi přínosné. Z jednoduchosti a rychlosti iPadu jsem přímo nadšená. Není třeba nic složitého nastavovat nebo se učit. První na řadu přišel fotoaparát a kamera. Jejich kvalita mě příjemně překvapila. Využila jsem při soukromé dovolené. Měla jsem tak vždy oboje po ruce. Pomocí dropboxu jsem si obrázky uložila do počítače. Potom přišly na řadu aplikace, které jsem mohla využít i v hodinách angličtiny. Stačilo propojit Apple Tv s televizí. Synchronizovat iPad s Apple Tv a mohla jsem žákům předvádět další možnosti výuky a zkoušení. Musím říct, že s velmi kladným ohlasem. Nechala jsem i žáky ať si iPad osahají. Stejně tak učitele, kteří se hodin zúčastnili. Použila jsem na 1.stupni v 5. ročníku a na 2. stupni v 8.ročníku. Udělali jsem fotografie a natočili video. Mé nejčastěji používané aplikace: Dropbox, První pomoc, iRadar, Mapy, Google Maps, iVysílání (programy České televize i z archívu), Adobe Reader, Solitaire (hra pro relaxaci), VOYO ( které mám předplacené a mohu sledovat filmy, seriály, sportovní přenosy). V App Store nacházím obrovské množství výukových aplikací. iPad mini nenahradí PC. iPad mini má sympaticky malé rozměry a ve výuce je kdykoli k dispozici. Je lehký, elegantní. Mohu si ho kdykoliv a kamkoliv vzít. Má výborný display a vydrží pracovat celý den. Velmi se mi líbí a stává se pro mě nepostradatelným. Proto jsem se rozhodla, že si ho odkoupím i s Apple Tv.

Gymnázium, SOŠ, ZŠ a MŠ pro sluchově postižené, Praha

Dobrý den, děkuji za možnost vyzkoušet iPad mini ve výuce. Učím ve druhé třídě děti převážně se sluchovým postižením, ale také s dysfázií a se specifickými poruchami vzdělávání. Při výuce se snažím kombinovat klasické vyučování s interaktivní tabulí a nyní zařazuji i práci tabletem. IPad jsem nejčastěji používala jako pohotový obrázkový slovník, jakmile jsem při výkladu narazila na neznámé slovo (vzhledem k postižení to bylo velmi často), našla jsme s jeho pomocí vhodný obrázek. Nejvíc jsme ocenila aplikace Bitsboard a Slovíčka od pana Frimla, hlavně proto, že se dají upravit podle aktuálně probírané látky. Ani nevadilo, že jsem měla k dispozici pouze jeden iPad. Pomocí apple TV děti mohly sledovat práci druhých a tím si učivo procvičovat. Oblíbené byly též matematické rozcvičky s aplikacemi Hungry Fish, calc quiz, Math Fight (zde mi vadilo, že děti bezmyšlenkovitě mačkaly všechny možnosti a tak spíš vyhrával ten hbitější než ten co umí lépe počítat), Match Fast, Math VS Undead (trochu kruté), EcoBrain (číselná řada). Moc hezká je aplikace Matematika pro prvňáky. Geometrické tvary si žáci procvičili s aplikací Geoboard. Všechny nás bavila animace pohádky Kohoutek a slepička, kterou děti po přečtení namalovaly a potom s mojí pomocí zfilmovaly s použitím aplikace LEGO movie. Animaci jsme průběžně kontrolovali pomocí apple TV. Pro velký úspěch jsme zfilmovali ještě pohádku Lev a myška. V případě zájmu obě pohádky pošleme. Grafomotoriku pomohla rozvíjet apl. Brašnička 2, Graphisme, My Mosaic, Letter Book (sice v angličtině, ale dá se dobře využít pro psaní velkých písmen). Při logopedii jsme vyzkoušeli Sock puppets, děti vytvářely různé scénky a zapomněly na veškeré komunikační zábrany, které běžně mají. Pro pobavení jsem podobně použila kocoura Toma (My TOM). Tím, že neustále po dětech opakoval, měly okamžitou zpětnou reakci a snažily se gramaticky správně mluvit. Když jsem šla na procházku nebo jinou školní akci, vždy jsem s sebou Ipad mini brala, je skladný a nepřekáží. Mohla jsem vše zajímavé vyfotit či nafilmovat a s pomocí Pixlr expres fotky poskládat do mozaiky, popsat a vytisknout. Děti si je mohly odnést hned domů a tak zážitky bezprostředně sdílet s nejbližšími. Také jsem často používala aplikaci Phoster se kterou se dají vytvářet různé plakátky a pozvánky. Práce s iPadem je pestrá a zajímavá. Aplikací využitelných při výuce je velké množství. Spoustu bych jich ještě vyzkoušela, ale nebyl čas. Při práci mi pomáhaly zkušenosti jiných učitelů, které jsem našla na www.i-sen.cz a www.ipadvevyuce.cz.

ZŠ, Mníšek pod Brdy

S iPadem jsem před zapojením se do projektu neměla žádné zkušenosti. Ve školství pracuji pouze dva roky a neustále mě baví zkoušet různé nové technologie, techniky učení, které by výuku zpestřily. Než jsem se zapojila do projektu iPad pro učitele, vymýšlela jsem stále nové zábavné činnosti a to za pomoci interaktivní tabule. Po každé, když jsem viděla, že to děti baví a hlavně se tím učí, procvičují, mě tyto zpětné vazby “nastartovaly“ do něčeho nového. O tomto projektu jsem se dozvěděla od kolegyně a jsem velice ráda, že jsem se do něho zapojila. Společnost Apple má velké množství specializovaných aplikací, díky nim je učení kreativnější. Když jsem o iPadu řekla dětem, byly nadšené. K iPadu se chovají jako k “pokladu“, váží si, že ho zrovna oni mohou mít ve třídě. Ipad jsme ve třídě zapojovaly vždy za odměnu, tak dvakrát týdně. Děti se na činnost s ním vždy těšily, zpestřily nám tak hodiny a myslím si, že i zefektivněly. Mnoho aplikací práci žáků rovnou zkontroluje, odůvodní jejich chyby, které poté s dětmi znovu probereme. Děti to neberou jako učení, ale spíše jako hru. Perfektní je propojení iPadu s interaktivní tabulí, pomocí zařízení appleTv. S dětmi jsme používali různé aplikace a to skoro na všechny vyučující předměty. V Anglickém jazyce jsme používali slovíčka AJ, obrázkový slovníček, mobilního učitele a různé songy pro děti. U písní je výborný doprovodný anglický text. Písničku jsme zpívaly snad v každé hodině. V českém jazyce jsme využívaly hlavně aplikace na vyjmenovaná slova – čeština hrou1, slovíčka a také nauč se pravopis. V matematice děti hodně bavila aplikace, ve které mohly děti proti sobě soupeřit. Bohužel se děti v “duelech“ musely střídat a pro ostatní jsem musela vytvářet jinou činnost. K tomu by bylo skvělé mít ipady ve třídě alespoň do dvojic. Ipad jsem představila rodičům na společné třídní schůzce, učitelům ze ZŠ Příbram IIV, Bratří Čapků, kolegyním na naší škole a výuka s ním, se velice zalíbila. Tento projekt, myslím si pomohl k tomu, aby se škola přesvědčila, že jsou iPady zajímavými pomocníky do výuky a pro příští školní rok zakoupí ikufry pro školu. Na tento okamžik se s dětmi moc těšíme. Určitě zažijeme opět zábavné a myslím si, že i mnohem zábavnější hodiny. Ze školení a učitelského summitu 2014 jsem se dozvěděla, že na iPadu jdou dělat úžasné projekty, komiksy, upoutávky a spoustu dalších kreativních činností. Touto zpětnou vazbou bych chtěla poděkovat společnosti 24you, že vytvořily tento projekt a umožnily školám, učitelům vyzkoušení si práci s iPadem.

iKufr

iKufr

Nyní můžete přenést digitální výuku do kterékoliv třídy! Představujeme Vám iKufr – rychlý a snadný způsob, jak iPady pro Vaše studenty a žáky každodenně přenášet, společně synchronizovat či hromadně napájet. Vytvořili jsme pro Vaše produkty značky Apple pohodlné a bezpečné zařízení, které se díky svým výhodám stane neodmyslitelnou součástí výuky.

Speciálně vyvinutou digitální učebnu Vám nabízíme v několika variantách, pro 12 nebo 24 iPadů. Můžete si u nás dokonce nechat vytvořit i zcela nový mobilní iKufr přesně na míru.
Více informací o iKufrech

Nahoru